POLITYKA PRYWATNOŚCI
Niniejsza polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.robopunkt.pl, zwanego dalej: „sklepem internetowym”, administrowanego przez Czas na zieleń Sp. z o.o. z siedzibą w Grunwald, ul. Forsycjowa 10, 95-070 Grunwald, wpisaną do Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000919469, posiadającą numer NIP: 7322204522, numer REGON: 38982466200000, kapitał zakładowy w wysokości 10.000 zł.
Czas na zieleń Sp. z o.o. dokłada wszelkich starań, aby przetwarzanie danych było zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO (Dz. Urz. UE L 119, s.1). Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO jest dostępny pod adresem: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679.
Administrator Danych Osobowych:
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego jest Czas na zieleń Sp. z o.o. z siedzibą w Grunwald, ul. Forsycjowa 10, 95-070 Grunwald, dalej: „Administrator”.
- W sprawach związanych z ochroną danych osobowych, można się skontaktować z Administratorem pisemnie na adres: Forsycjowa 10, 95-070 Grunwald lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: biuro@czasnazielen.pl
Cel i podstawa przetwarzania danych osobowych:
- wykonanie umowy sprzedaży, w tym dostarczenia zakupionego produktu lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy.
- Zakres przetwarzanych danych: imię i nazwisko, w przypadku przedsiębiorcy – firmę, adres e-mail, adres dostawy, adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres dostawy), numer telefonu, ewentualnie: imię, nazwisko/firmę osoby, do której zakupiony towar ma zostać wysłany, odrębny numer telefonu i adres e-mail do tej osoby/przedsiębiorcy, przy zakupach dokonywanych za pośrednictwem zarejestrowanego konta – ustawione hasło.
- Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy. W zakresie danych podanych fakultatywnie podstawą prawną przetwarzania art. 6 ust. 1 lit a) RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody.
- obsługa elektronicznego formularza kontaktowego. Użytkownik ma możliwość skontaktowania się z Administratorem za pośrednictwem elektronicznego formularza kontaktowego. Skorzystanie z formularza wymaga podania danych niezbędnych do kontaktu z użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie.
- Zakres przetwarzanych danych: imię, nazwisko oraz adres e-mail. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania.
- Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia, który pozwala przetwarzać dane osobowe, gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, polegających w tym wypadku na umożliwieniu użytkownikom kontaktu z Administratorem w sprawach prowadzonej działalności gospodarczej i tym samym utrzymanie poziomu satysfakcji użytkowników strony internetowej.
- realizacja obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego, w tym wystawiania faktur VAT i dokonywania rozliczeń podatkowych.
- Zakres przetwarzanych danych: imię i nazwisko, w przypadku przedsiębiorcy – firmę, adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby, NIP, numer rachunku bankowego, numer karty płatniczej.
- Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit c) Rozporządzenia, (który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest konieczne do wywiązania się przez Administratora z obowiązków wynikających z przepisów prawa), oraz a 32 ust. 1, art. 86 ust. 1, art. 88 ust. 1 Ordynacji podatkowej, art. 74 ustawy o rachunkowości;
- obsługa procesu reklamacji/odstąpienia od umowy. Użytkownik ma możliwość złożenia reklamacji lub odstąpienia od umowy za pośrednictwem elektronicznego formularza.
- Zakres przetwarzanych danych: imię i nazwisko, w przypadku przedsiębiorcy – firmę, adres poczty elektronicznej, adres do korespondencji, adres prowadzenia działalności/siedziby, NIP, dane dotyczące zamówienia wskazujące na przyczynę reklamacji/odstąpienia od umowy oraz dane zawarte w dokumentach załączonych do formularza reklamacji/odstąpienia od umowy.
- Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit c) Rozporządzenia, (który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest konieczne do wywiązania się przez Administratora z obowiązków wynikających z przepisów prawa) oraz art. 560 k.c.;
- umożliwienie przeglądania strony sklepu internetowego. Użytkownik może przeglądać stronę sklepu internetowego bez konieczności podawania swoich danych osobowych, jednakże podczas przeglądania strony automatycznie zbierane są dane takie jak: adres IP, nazwa domeny, dane dotyczące sesji urządzenia, typu przeglądarki, typu systemu operacyjnego, a także dane o aktywności użytkownika w sklepie internetowym, tzn. dane dotyczące przeglądanych produktów, przy złożonym zamówieniu – jego zawartość produktowa w relacji do konkretnego użytkownika, informacja czy użytkownik jest nowy czy powracający, rozdzielczość natywna urządzenia, skąd użytkownik uzyskał informację o sklepie internetowym/danym produkcie dostępnym w sklepie internetowym, czas spędzony przez użytkownika na stronie sklepu internetowego. Dane te mogą być zbierane przez pliki cookie („ciasteczka”) oraz system Google Analytics.
- Podstawa prawna przetwarzania danych: 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia, który pozwala przetwarzać dane osobowe, gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, polegających w tym wypadku na prowadzeniu i utrzymaniu strony sklepu internetowego, zagwarantowaniu niezakłóconego połączenia i korzystania ze strony internetowej;
- realizowanie działań marketingowych. Działania marketingowe mogą polegać w szczególności na wyświetlaniu użytkownikowi treści marketingowych, w tym reklam dostosowanych do jego preferencji lub potencjalnych zainteresowań.
- Zakres przetwarzanych danych: dane osobowe podane przy utworzeniu konta i jego aktualizacji, dane dotyczące aktywności użytkownika w sklepie internetowym w tym zamówień, które są rejestrowane i przechowywane za pośrednictwem plików cookie, a w szczególności historia zamówień, historia wyszukiwań, kliknięcia w sklepie internetowym, daty logowania i rejestracji, historia i aktywność użytkownika związana z kontaktem z Administratorem.
- Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia, w związku z wyrażoną przez użytkownika zgodą na przechowywanie i dostęp do plików cookie na jego urządzeniu końcowym (komputerze, telefonie lub innym urządzeniu, z którego dokonano połączenia);
- marketing bezpośredni. W przypadku wyrażenia przez użytkownika zgody na otrzymywanie informacji handlowych, będzie on otrzymywał drogą elektroniczną bezpłatny newsletter.
- Zakres przetwarzanych danych: adres e-mail.
- Podstawa prawna przetwarzania danych w ramach wysyłania newslettera: art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia, który pozwala przetwarzać dane osobowe, gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, polegających w tym wypadku na marketingu bezpośrednim produktów oferowanych przez Administratora.
- Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania. W przypadku woli zrezygnowania z otrzymywania newslettera, użytkownik może w dowolnym momencie wycofać każdą wydaną już zgodę ze skutkiem na przyszłość lub może sprzeciwić się otrzymaniu newslettera;
- prowadzenie statystyk i monitorowanie aktywności w sklepie internetowym, podejmowania działań zmierzających do poprawy funkcjonowania sklepu internetowego, jakości świadczonych usług i zwiększenia sprzedaży produktów oferowanych przez Administratora.
- Zakres przetwarzanych danych: adres IP, nazwę domeny, dane dotyczące sesji urządzenia, typu przeglądarki, typu systemu operacyjnego, a także dane osobowe dotyczące aktywności użytkownika w sklepie internetowym, tzn. dane dotyczące przeglądanych produktów, przy złożonym zamówieniu – jego zawartość produktowa w relacji do konkretnego użytkownika, informacja czy użytkownik jest nowy czy powracający, rozdzielczość natywna urządzenia, skąd użytkownik uzyskał informację o sklepie internetowym/danym produkcie dostępnym w sklepie internetowym, czas spędzony przez użytkownika na stronie sklepu internetowego. Dane te mogą być zbierane przez pliki cookie („ciasteczka”) oraz system Google Analytics.
- Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia, który pozwala przetwarzać dane osobowe, gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, polegających w tym wypadku na prowadzeniu analiz zachowań oraz aktywności użytkowników, a także ich preferencji, w celu poprawy jakości funkcjonowania sklepu internetowego i świadczonych usług;
- ochrona prawnie uzasadnionego interesu Administratora, w tym ustalenia, dochodzenia i egzekucji roszczeń oraz obrony przed roszczeniami w postępowaniu sądowym i przed innymi organami.
- Zakres przetwarzanych danych: dane osobowe podane przy składaniu zamówienia oraz dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia lub obrony przed roszczeniami, które wynikają z przepisów prawa.
- Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia, który pozwala przetwarzać dane osobowe, gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, polegających w tym wypadku na dochodzeniu roszczeń przez Administratora lub obronie roszczeniami kierowanymi wobec niego;
- rejestracja konta w sklepie internetowym. W trakcie rejestracji konta w sklepie internetowym użytkownik proszony jest o podanie danych niezbędnych do utworzenia i obsługi konta.
- Zakres przetwarzanych danych: imię, nazwisko, w przypadku przedsiębiorcy – firmę oraz adres e-mail.
- Podstawa prawna przetwarzania danych w ramach rejestracji konta: art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy;
- w ramach usługi „Powiadom o produkcie” użytkownik będzie otrzymywał powiadomienie po ponownym pojawieniu się produktu w sprzedaży.
- Zakres przetwarzanych danych: adres e-mail.
- Podstawa prawna przetwarzania danych jest zgoda Klienta (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), którą można wycofać w dowolnym momencie, co skutkuje rezygnacją z usługi.
- monitorowanie bezpieczeństwa produktów, analizy ryzyka oraz informowania użytkowników o działaniach prewencyjnych związanych z bezpieczeństwem oferowanych produktów.
- Zakres przetwarzanych danych: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres korespondencyjny
- Podstawa prawna przetwarzania danych: artykuł 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązek prawny wynikający z regulacji dotyczących bezpieczeństwa produktów oraz prawnie uzasadniony interes administratora związany z zapewnieniem jakości i bezpieczeństwa oferowanych produktów.
- Czas przechowywania danych: do czasu wygaśnięcia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, uzasadniających przetwarzanie danych osobowych.
Odbiorcy/kategorie odbiorców danych osobowych:
- Dostawcy usług, z którymi Administrator współpracuje przy prowadzeniu sklepu internetowego, w tym w celu realizacji i obsługi zamówień, tj.:
- podmiot obsługujący płatność elektroniczną lub kartą płatniczą – dane osobowe przekazywane są w zakresie niezbędnym do zrealizowania płatności,
- firmy kurierskie – dane osobowe przekazywane są w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy zamówionego produktu,
- partner logistyczny – dane osobowe przekazywane są w zakresie niezbędnym do zrealizowania procesu wysyłki,
- Agencje marketingowe odpowiedzialne za promocję produktów i akcje marketingowe sklepu internetowego;
- Podmiot świadczący usługi księgowe – w zakresie niezbędnym do prawidłowego wywiązania się przez Administratora z ciążących na nim obowiązków prawnych, w tym obowiązków podatkowych;
- Podmiot zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne oraz świadczącym usługi informatyczne, w tym dostarczającym oprogramowanie komputerowe do prowadzenia sklepu internetowego, obsługującym systemy teleinformatyczne sklepu internetowego lub udostępniającym narzędzia teleinformatyczne, w tym platformy informatyczne, serwery i przestrzeń, w której przechowywane są dane m.in. Google LLC – Administrator udostępnia dane osobowe, w zakresie niezbędnym do zrealizowania jednego z ww. celów przetwarzania danych.
Okres przechowywania danych osobowych
Administrator będzie przetwarzał dane osobowe przez okres nie dłuższy niż jest to konieczne do celów, do których realizacji dane te zostały zgromadzone, w tym:
- zawarcia i realizacji umowy – dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania umowy, jej rozwiązania lub wygaśnięcia, maksymalnie do upływu terminów przedawnienia roszczeń wynikających z umowy, natomiast w przypadku dochodzenia lub obrony roszczeń z tytułu realizacji umowy – dane będą przetwarzane do prawomocnego zakończenia postępowania,
- spełnienia ciążących na Administratorze obowiązków prawnych:
- dane osobowe zawarte w księgach podatkowych lub rachunkowych będą przetwarzane przez okres 5 lat (licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą), jednak nie krócej niż do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego,
- w odniesieniu do obowiązków wynikających z rękojmi za wady/odstąpienia od umowy, dane osobowe będą przetwarzane do czasu przedawnienia roszczeń z tego tytułu,
- realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora – dane zostaną usunięte:
- niezwłocznie po ustaniu celu ich przetwarzania, jednak nie później niż po upływie terminu przedawnienia roszczeń związanych z realizacją zawartej umowy,
- w razie dochodzenia lub obrony roszczeń z tytułu realizacji umowy – po prawomocnym zakończeniu postępowania,
- w przypadku skutecznego wniesienia przez osobę, której dane dotyczą sprzeciwu – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych.
- marketingu bezpośredniego – dane zostaną usunięte:
- niezwłocznie po ustaniu celu ich przetwarzania, jednak nie później niż po upływie terminu przedawnienia roszczeń związanych z realizacją zawartej umowy,
- w razie dochodzenia lub obrony roszczeń z tytułu realizacji umowy – po prawomocnym zakończeniu postępowania,
- w przypadku wniesienia przez osobę, której dane dotyczą sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania,
- dane osobowe przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody będą przetwarzane do czasu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą, na dalsze przetwarzanie jej danych w celu, na który zgoda została wyrażona.
Prawa osób, których dane dotyczą
- Prawo dostępu do danych osobowych
- Użytkownik, którego dane dotyczą, jest uprawniony do uzyskania potwierdzenia, czy Administrator przetwarza dane osobowe jego dotyczące, a w razie odpowiedzi twierdzącej, ma prawo dostępu do tych danych, a także prawo do informacji o:
- celu przetwarzania jego danych osobowych,
- kategorii danych osobowych, których dotyczy przetwarzanie,
- odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, w szczególności o odbiorcach w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych,
- planowanym okresie przechowywania danych osobowych, a gdy nie jest to możliwe, o kryteriach ustalania tego okresu,
- prawie do żądania od administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
- prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego,
- źródle danych, jeżeli nie zostały zebrane od użytkownika, którego dotyczą.
- zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla użytkownika, którego dane dotyczą.
- Jeżeli dane osobowe są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, użytkownik, którego dane dotyczą, ma prawo zostać poinformowany o odpowiednich zabezpieczeniach związanych z przekazaniem.
- Użytkownik, którego dane dotyczą ma również prawo do uzyskania kopii danych.
- Jeżeli użytkownik, którego dane dotyczą zwróci się do Administratora z wnioskiem o dostarczenie kopii jego danych osobowych podlegających przetwarzaniu, żądanie takie Administrator realizuje bezpłatnie. Za wszelkie kolejne kopie, o które zwróci się ten użytkownik, Administrator może pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych.
- Prawo do sprostowania danych
- Użytkownik, którego dane dotyczą, ma prawo wystąpienia do Administratora z żądaniem niezwłocznego sprostowania dotyczących go danych osobowych, które są nieprawidłowe.
- Ponadto użytkownik, może żądać uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.
- Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”)
- Użytkownik może skierować do Administratora żądanie niezwłocznego usunięcia dotyczących go danych osobowych, a Administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe oraz poinformować innych administratorów, którym upublicznił dane, które ma obowiązek usunąć, o konieczności usunięcia wszelkich łącz do tych danych, kopii tych danych osobowych lub ich replikacji, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie zarówno danych zwykłych, jak i szczególnych kategorii danych i nie ma innej podstawy prawnej ich przetwarzania,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją jej danych osobowych i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw wobec przetwarzania jej danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania,
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie polskim.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania
- Ograniczenie przetwarzania oznacza, że dane osobowe można jedynie przechowywać. Inne formy przetwarzania danych osobowych mogą mieć miejsce wyłącznie:
- za zgodą użytkownika, którego dane dotyczą lub
- w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub
- w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub
- z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego.
- Do ograniczenia przetwarzania może dojść w sytuacji gdy:
- użytkownik, którego dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych. W takim przypadku przetwarzanie ogranicza się na okres pozwalający sprawdzić prawidłowość danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a użytkownik, którego dane dotyczą sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne użytkownikowi, którego dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
- użytkownik, którego dane dotyczą wniósł sprzeciw wobec przetwarzania z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją. W takim przypadku ogranicza się przetwarzanie do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu użytkownika, którego dane dotyczą.
- Prawo do przeniesienia danych
W przypadku przetwarzania danych osobowych w sposób zautomatyzowany na podstawie zgody lub na podstawie umowy, której stroną jest użytkownik, którego dane dotyczą, użytkownik ten ma prawo:
- otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, dane osobowe jego dotyczące (które dostarczył Administratorowi) oraz
- przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora.
- Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie
Użytkownik, którego dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej przez użytkownika zgody, ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa użytkownik, którego dane są przetwarzane przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Prawo do sprzeciwu
Użytkownik, którego dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności użytkownika, którego dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego
Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, użytkownik, którego dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z marketingiem bezpośrednim. W przypadku wniesienia przez użytkownika sprzeciwu wobec przetwarzania do celów marketingu bezpośredniego, Administrator nie będzie mógł dłużej przetwarzać danych do takich celów.
- Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Administrator korzystając z usług oferowanych przez Google zamierza przekazywać dane osobowe użytkowników spółce Google LLC, która może przetwarzać (w tym przesyłać, przechowywać) je również poza granicami Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), w tym w USA. Dostawcy tych narzędzi gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowne mechanizmy zgodności przewidziane Rozporządzeniem, w szczególności poprzez stosowanie standardowych klauzul umownych i innych narzędzi przekazywania, o których mowa w Art. 46 Rozporządzenia. W przypadku gdyby dane osobowe miały zostać przekazane poza EOG w innych celach niż wyżej opisane, ich przekazanie nastąpi w oparciu o podstawy prawne wskazane w art. 44-49 RODO, za uprzednim powiadomieniem użytkownika, którego dane dotyczą.
W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie polityki prywatności, użytkownik może się kontaktować się z Administratorem poprzez zgłoszenie żądania pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie polityki prywatności.
Dobrowolność podania danych osobowych
- Podanie Administratorowi jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne. W niektórych przypadkach podanie określonych danych osobowych jest niezbędne, aby spełnić oczekiwania użytkownika w zakresie korzystania z usług świadczonych przez Administratora, w tym:
- zawarcia lub realizacji umowy sprzedaży,
- obsługi reklamacji/odstąpienia od umowy i wykonywania obowiązków ciążących na Administratorze z tego tytułu,
- odpowiedzi na kierowane do Administratora zapytania,
- przeglądania strony sklepu internetowego,
- wystawiania faktur VAT i wykonywania obowiązków podatkowych,
- wysyłania newslettera.
- We wskazanych wyżej przypadkach niepodanie danych osobowych będzie skutkowało niemożnością realizacji ww. usług przez Administratora.
Profilowanie
- W celu realizowania działań marketingowych Administrator w niektórych wypadkach wykorzystuje profilowanie, tj. automatyczne przetwarzanie danych osobowych, które w sklepie internetowym polega na automatycznej analizie lub prognozie zachowania Użytkownika na stronie sklepu internetowego np. na podstawie zakupu konkretnego produktu, zainteresowania określonym produktem w sklepie internetowym, czy też na analizie dotychczasowej historii dokonanych zakupów w sklepie internetowym. Powyższe pozwala Administratorowi dostosować swoją ofertę do potrzeb lub zainteresowań użytkowników.
- Administrator nie stosuje jednak w stosunku do użytkowników profilowania wywołującego wobec nich skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nich wpływających. Profilowanie nie wpływa również na zawarcie lub odmowę zawarcia umowy sprzedaży.
Informacja o plikach cookie
- Administrator korzysta z plików typu cookie, tj. niewielkich plików tekstowych, które są zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika (komputerze, telefonie lub innym urządzeniu, z którego dokonano połączenia).
- Stosowanie przez Administratora plików cookie ma na celu: ułatwienie użytkownikowi korzystania ze sklepu internetowego, dostosowywanie zawartości strony internetowej do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze strony internetowej.
- Uzyskiwanie i przechowywanie przez Administratora informacji z wykorzystaniem plików cookie jest możliwe na podstawie wyrażenia przez użytkownika zgody. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookie w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym na zbieranie o nim informacji.
- Użytkownik w dowolnym momencie, wykorzystując przeglądarkę internetową z której korzysta, może zmienić ustawienia dotyczące plików cookie, w tym może zablokować możliwość ich gromadzenia. Jednak w takim wypadku należy pamiętać, że całkowite wyłączenie możliwości zapisywania plików cookie może mieć wpływ na niektóre funkcjonalności sklepu internetowego i utrudnić korzystanie z usług świadczonych przez Administratora.
- Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików cookie oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach:
- Mozilla Firefox:
http://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
- Google Chrome:
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
- Internet Explorer:
https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
- Opera:
http://help.opera.com/Windows/12.10/pl/cookies.html
- Safari:
https://support.apple.com/kb/PH5042?locale=en-GB
Usługa Google Analytics
- W celu dostosowania zawartości strony internetowej do preferencji użytkowników i jej ciągłej optymalizacji, Administrator korzysta z usługi Google Analytics – narzędzia do analizowania aktywności użytkowników stron internetowych udostępnianego przez Google LLC (dalej: „Google”).
- Usługa ta wykorzystuje pliki cookie (dotyczące statystyki oraz reklamowe) i służy do raportowania źródeł ruchu i analizowania zachowania użytkowników na stronie sklepu internetowego.
- Szczegółowe informacje dotyczące Google Analytics znajdują się na stronie https://support.google.com/analytics/answer/6004245.
- Możliwe jest zablokowanie przez użytkownika udostępniania Google Analytics informacji o jego aktywności na stronie sklepu internetowego – w tym celu można zainstalować dodatek do przeglądarki udostępniany przez Google, dostępny pod adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
Postanowienia końcowe
- Polityka prywatności odnosi się tylko do sklepu internetowego Administratora.
- Niniejsza polityka prywatności obowiązuje od dnia 26.02.2025