Regulamin

Regulamin

 

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Sklep Internetowy jest prowadzony przez Czas na zieleń Sp. z o.o. z siedzibą w Grunwald, ul. Forsycjowa 10, 95-070 Grunwald, KRS 0000919469, REGON 38982466200000, NIP 7322204522.
  2. Niniejszy Regulamin określa prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta oraz zasady i warunki korzystania ze Sklepu Internetowego, a w szczególności sposoby złożenia zamówienia, formy płatności, warunków zawarcia umowy, jak również procedurę odstąpienia od umowy i procedurę składania i rozpatrywania reklamacji zakupionych produktów.
  3. Wszystkie ceny produktów podane na stronie Sklepu Internetowego są cenami brutto (razem z podatkiem vat) w polskich złotych.

 

§ 2. Definicje

Na potrzeby niniejszego Regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:

  1. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; postanowienia dotyczące konsumentów stosuje się także do osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego, zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, o ile umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  2. Sprzedawca –  Czas na zieleń Sp. z o.o. z siedzibą w Grunwald, ul. Forsycjowa 10, 95-070 Grunwald, KRS 0000919469, REGON 38982466200000, NIP 7322204522, o kapitale zakładowym w wysokości 10.000,00 zł w całości wpłaconym, Biuro obsługi klienta: tel.: 609-153-094, e-mail: biuro@czasnazielen.pl
  3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu Internetowego, w tym w szczególności dokonująca zakupów Produktów;
  4. Sklep Internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem: www.robopunkt.pl
  5. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu Internetowego), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  6. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
  7. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  8. Zapytanie – indywidualne zapytanie Klienta składane za pomocą Formularza zapytania o produkt, poprzez wiadomość email lub telefonicznie zmierzające do uzyskania od Sprzedawcy informacji o możliwości sprzedaży produktu niedostępnego lub dostępnego na zapytanie.
  9. Konto – konto klienta w Sklepie Internetowym, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym. Rejestrując Konto lub składając Zamówienie bez dokonania rejestracji, Klient zawiera umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną. Umowa jest nieodpłatna i zawarta na czas nieokreślony i może zostać wypowiedzenia przez każdą ze stron. Warunki umowy zostały szczegółowo opisane w rozdziale Usługi świadczone droga elektroniczną.
  10. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Internetowym, umożliwiający utworzenie Konta.
  11. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  12. Formularz zapytania o produkt – interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zapytania.
  13. Koszyk – element oprogramowania Sklepu Internetowego, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
  14. Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  15. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
  16. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

 

  • 3. Postanowienia ogólne
  1. Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego znajdującego się pod adresem www.robopunkt.pl w tym m.in. warunki składania Zamówień na Produkty dostępne w Sklepie Internetowym, zasady dostarczania zamówionych Produktów do Klienta, sposób i termin uiszczania ceny, uprawnienia związane z odstąpieniem od umowy oraz zasady składania reklamacji.
  2. Niniejszy Regulamin jest dostępny w witrynie internetowej www.robopunkt.pl
  3. Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez e-mail biuro@czasnazielen.pl  lub biuro@robopunkt.pl oraz numer telefonu 609-153-094, bądź listownie na adres ul. Forsycjowa 10, 95-070 Grunwald.
  4. Do przeglądania stron internetowych Sklepu Internetowego, w tym przeglądania asortymentu Sklepu Internetowego, niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari w aktualnej wersji. Do korzystania z niektórych funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym w szczególności składania zamówień na produkty, niezbędne jest ponadto aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
  5. W ramach korzystania ze Sklepu Internetowego zabronione jest dostarczanie przez Klientów treści bezprawnych, naruszających prawo lub dobre obyczaje. Klient zobowiązany jest ponadto do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby negatywnie wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu Internetowego lub jego elementy techniczne. Zabronione jest ponadto wykorzystywanie Sklepu Internetowego do celów sprzecznych z jego przeznaczeniem, w tym rozsyłanie spamu, prowadzenie na stronach internetowych Sklepu Internetowego jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej lub promocyjnej.
  6. Klient zobowiązany jest z chwilą podjęcia czynności zmierzających do kupna Produktów oferowanych w Sklepie Internetowym do zapoznania się i przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu.
  7. Wszystkie produkty dostępne w Sklepie Internetowym spełniają ogólne wymagania bezpieczeństwa określone w obowiązujących przepisach prawa, w tym rozporządzeniu GPSR.
  8. Klienci mają możliwość wystawiania opinii na temat zakupionych produktów na platformie Google. Opinie te powinny być zgodne z rzeczywistym doświadczeniem zakupowym oraz obowiązującymi przepisami prawa i zasadami etyki.

 

§ 4. Usługi elektroniczne

  1. Za pośrednictwem Sklepu Internetowego Sprzedawca świadczy nieodpłatnie następujące Usługi:
    1. prowadzenia Konta;
    2. informacyjne, polegające na prezentowaniu treści w ramach Sklepu Internetowego,
    3. formularza kontaktowego.
    4. Newslettera,
    5. Informowania o dostępności produktów.
  2. Aby założyć Konto w Sklepie Internetowym, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres e-mailowy oraz hasło nadawane samodzielnie przez Klienta. Założenie Konta w Sklepie Internetowym jest bezpłatne.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  4. W przypadku braku aktywności na koncie użytkownika przez okres 30 dni, konto to zostanie automatycznie zamknięte przez Sprzedawcę, a powiązane z nim dane usunięte.
  1. Klient może w każdej chwili rozwiązać Umowę o usługę prowadzenie Konta poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres Sprzedawcy zawierającej żądanie usunięcia Konta. W takim przypadku Sprzedawca nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania żądania usunięcia Konta, usunie Konto.
  1. W ramach prowadzenia Konta Sprzedawca umożliwia Klientowi dostęp do historii zamówień, do bieżących zamówień oraz do zarządzania danymi osobowymi Klienta.
  2. Usługa formularza kontaktowego polega na umożliwieniu Klientowi kontaktu ze Sprzedawcą.
  3. Umowy o świadczenie usług, o których powyżej, zawierane są na czas nieokreślony z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Klienta z określonej Usługi.
  4. Umowa usługi informacyjnej, polegającej na prezentowaniu treści w ramach Sklepu Internetowego ulega rozwiązaniu z chwilą opuszczenia przez Klienta Sklepu Internetowego lub zakończenia korzystania z Usługi w inny sposób.
  5. Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Klientowi wiadomości e-mail zawierających informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Sprzedawcy. Zapis do newslettera odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zapisu do newslettera lub poprzez zaznaczenie stosownego checkboxa w procesie składania zamówienia. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera, klikając w przycisk służący do rezygnacji widoczny w każdej wiadomości przesyłanej w ramach newslettera lub przesyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy.
  6. Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta usługę elektroniczną polegającą na umożliwieniu Klientowi przesłania do Sprzedawcy wiadomości tekstowej za pomocą automatycznego mechanizmu Sklepu Internetowego.
  7. Sprzedawca oferuje usługę „Powiadom o produkcie”, umożliwiającą Klientowi otrzymanie informacji o dostępności danego produktu w ofercie Sklepu Internetowego. Skorzystanie z usługi wymaga podania adresu e-mail w dedykowanym formularzu na stronie produktu oraz wyrażenia zgody na jednorazowe powiadomienie. Powiadomienie jest wysyłane automatycznie po ponownym pojawieniu się produktu w sprzedaży. Klient może w każdej chwili zrezygnować z usługi poprzez kontakt ze Sprzedawcą lub kliknięcie w link rezygnacyjny.
  8. Klient ma prawo zgłaszania reklamacji związanych z korzystaniem z usług elektronicznych. Reklamacje można składać pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko Klienta, adres korespondencyjny oraz opis zaistniałego problemu. Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć każdą reklamację w terminie do 14 dni.

 

§ 5. Składanie Zamówienia

  1. Przedmiotem Zamówienia mogą być produkty oferowane przez Sprzedawcę.
  2. Sprzedawca oferuje usługę montażu wybranych produktów zakupionych za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Usługa montażu jest dostępna wyłącznie dla produktów oznaczonych jako objęte tą usługą na stronie Sklepu Internetowego. Koszt usługi montażu jest określony na stronie produktu lub w koszyku podczas składania zamówienia. Termin montażu jest ustalany indywidualnie z Klientem po złożeniu zamówienia.
  3. Klient może złożyć zamówienie jako zarejestrowany Klient albo jako gość.
  4. Zarejestrowanym klientem jest Klient, który posiada konto w Sklepie Internetowym. Klient może założyć konto w sposób opisany w § 4 Regulaminu.
  5. Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie Formularza zamówienia po uprzednim dodaniu do koszyka interesujących Klienta produktów. W Formularzu zamówienia konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Na etapie składania zamówienia następuje również wybór sposobu dostawy zamówionych produktów oraz wybór metody płatności za zamówienie. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Klient powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących regulaminu, Klient może skontaktować się ze Sprzedawcę.
  6. Po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie Klient zostanie przekierowany do bramki płatności, zgodnie z wybraną metodą płatności. Po skutecznym dokonaniu płatności, Klient zostanie zwrotnie przekierowany na stronę Sklepu Internetowego z potwierdzeniem zamówienia. Klient ma również możliwość dokonania płatności:
  1. za pobraniem – w przypadku wyboru tej opcji należność zostanie uregulowana gotówką lub kartą przy odbiorze zamówienia,
  2. przelewem tradycyjnym – na wskazany przez Sprzedawcę rachunek bankowy, przy czym realizacja zamówienia nastąpi po zaksięgowaniu wpłaty.
  1. W formularzu zamówienia Klient musi podać prawdziwe dane osobowe. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedawcy co do ich poprawności. W takim przypadku Klient zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Sprzedawcy. W takiej sytuacji Klientowi przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Sprzedawcy na podjęcie kontaktu z Klientem, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Klienta.
  2. Klient oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 6 powyżej.

 

  • 6. Realizacja Zamówienia
  1. Prezentowane przez Sprzedawcę reklamy, ogłoszenia, cenniki i inne informacje dotyczące Produktów nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, lecz są jedynie zaproszeniem do składania ofert.
  2. Złożenie Zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży i nie stanowi zapewnienia Sprzedawcy w zakresie dostępności Produktów.
  3. Zamówienia, kompletowane są z aktualnych stanów magazynowych Sprzedawcy. Klient nie ma gwarancji stałej dostępności Produktów prezentowanych w Sklepie Internetowym.
  4. Po złożeniu Zamówienia następuje potwierdzenie złożenia Zamówienia poprzez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany przez niego adres e-mail.
  5. Zawarcie Umowy sprzedaży i skuteczne dokonanie Zamówienia możliwe jest jedynie w przypadku, gdy wybrany przez Klienta Produkt jest dostępny w magazynie Sprzedawcy. Warunkiem skutecznego dokonania Zamówienia jest opłacenie produktów, chyba że Klient i Sprzedawca wyraźnie postanowią inaczej. Umowa sprzedaży zostaje zawarta wyłącznie w momencie, gdy Sprzedawca wyśle do Klienta na podany przez niego adres e-mail, wiadomość zawierającą informację o wysłaniu zamówionych Produktów. Do chwili otrzymania przez Klienta wiadomości, o której mowa powyżej, jego Zamówienie stanowi dla Sprzedawcy ofertę zakupu zamówionych Produktów i nie jest on zobowiązany do dostarczenia Produktów Klientowi.
  6. W przypadku, gdy w trakcie kompletacji Zamówienia okaże się, że część spośród Produktów zamówionych przez Klienta będzie niedostępna, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą e-mailową, w celu uzgodnienia wariantu zakupu.
  7. W przypadku braku dostępności zamówionych Produktów, Klient może zrezygnować z całości Zamówienia lub zdecydować się na realizację niepełnego Zamówienia, w pozostałym zakresie. Jeżeli Klient nie zdecyduje się na żadną z w/w możliwości, w ciągu 24 godzin od momentu otrzymania wiadomości, przyjmuje się, że zrezygnował z Zamówienia. Jeżeli żaden z zamówionych Produktów nie będzie dostępny, wówczas Zamówienie zostanie anulowane.
  8. Dokonana przez Klienta zapłata za zamówiony Produkt, który nie mógł zostać  dostarczony, bądź z którego Klient zrezygnował z przyczyn opisanych powyżej, zostanie przez Sprzedawcę zwrócona w całości bądź w części niezwłocznie po skutecznym poinformowaniu Klienta o niemożliwości zrealizowania Zamówienia. Jeśli Klient dokonał płatności za Zamówienie z góry, a następnie wyraził zgodę na przesłanie Zamówienia niepełnego, bądź w innej cenie, Łączny koszt zamówienia zostanie skorygowany.
  9. Realizacja zamówienia następuje poprzez wysyłkę zakupionych produktów na adres podany przez Klienta.
  10. Czas realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 30 dni roboczych liczonych od momentu złożenia zamówienia i zaksięgowania wpłaty, chyba że Klient został poinformowany przez Sprzedawcę o dłuższym czasie realizacji Zamówienia.
  11. Zamówienie uważa się za zrealizowane w chwili nadania przesyłki do Klienta.
  12. Przed odebraniem przesyłki Klient powinien sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, stwierdzenia uszkodzeń, należy niezwłocznie  skontaktować się ze Sprzedawcą.

 

§ 7. Metody dostawy oraz płatności

  1. Dostępne metody płatności za zamówienie opisane są na stronach Sklepu Internetowego oraz prezentowane są Klientowi na etapie składania zamówienia.
  2. Dostępne metody dostawy produktów fizycznych opisane są na stronach Sklepu Internetowego oraz prezentowane są Klientowi na etapie składania zamówienia. Koszt dostawy zamówienia ponosi Klient, chyba że Sprzedawca na stronie Sklepu Internetowego wskaże inaczej.
  3. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz dostępne metody płatności są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
  1. Istnieją następujące sposoby dostawy Produktów:
  2. przesyłka kurierska;
  3. przesyłka do paczkomatu InPost.

III. odbiór osobisty.

  1. Dostępność poszczególnych form dostawy może być czasowo zawieszona, o czym każdorazowo Klient będzie informowany na etapie składania Zamówienia.
  2. Jeśli nic innego nie wynika z informacji zamieszczonych w Sklepie Internetowym, Dostawa Produktów do Klienta nastąpi w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia złożenia przez Klienta Zamówienia. Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych.
  3. W przypadku dostawy do paczkomatu InPost, jedno opakowanie nie może być cięższe niż 25 kg.
  4. Produkty dostarczane są w oryginalnym opakowaniu producenta.
  5. Przed odebraniem przesyłki Klient powinien sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, stwierdzenia uszkodzeń, należy niezwłocznie  skontaktować się ze Sprzedawcą. Klient mimo to zachowuje prawo odstąpienia od Umowy niezależnie od ww. okoliczności.
  6. W przypadku braku możliwości doręczenia Zamówienia z przyczyn leżących po stronie Klienta, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu wyjaśnienia przyczyn brak możliwości doręczenia i wezwie do odbioru zamówionych Produktów. Brak odbioru w tym terminie może skutkować rozwiązaniem umowy w trybie natychmiastowym. W takim przypadku wszelkie płatności dokonane w związku z Zamówieniem zostaną zwrócone Klientowi.
  1. Sprzedawca udostępnia następujące metody płatności za zamówione Produkty:
  1. płatność gotówką;
  2. płatność przelewem bankowym na rachunek Sprzedawcy;
  3. płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki;
  4. płatność za pośrednictwem bramki płatniczej Autopay, obejmującej m.in.:
  • przelewy online,
  • BLIK,
  • karty płatnicze,
  • Google Pay,
  • Apple Pay;
  1. e) płatność za pośrednictwem bramki płatniczej Montonio, obejmującej m.in.:
  • przelewy online,
  • BLIK,
  • karty płatnicze,
  • Google Pay,
  • Apple Pay;
  1. f) płatność ratalna za pośrednictwem:
  • Credit Agricole,
  • Alior Bank,
  1. Szczegółowe warunki płatności ratalnych określają regulaminy poszczególnych instytucji finansowych udostępniających tę usługę.
  2. Metody płatności w Sklepie Internetowym nie wiążą się z żadnymi dodatkowymi opłatami na rzecz Sprzedawcy. Ewentualnie Klient może ponosić opłaty za dokonanie przelewu zgodnie z taryfą obowiązującą w Banku, za pośrednictwem którego dokonuje płatności.

 

§ 8. Prawo Konsumenta do odstąpienia od Umowy Sprzedaży

  1. Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie zakupionych produktów.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie oraz wynikających z ustawy o prawach konsumenta przysługuje również osobie fizycznej zawierającej ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W związku z tym, gdy w ramach niniejszego paragrafu mowa jest o uprawnieniach Konsumenta, uprawnienia te dotyczą również osoby spełniającej powyższe kryteria.
  3. Aby odstąpić od umowy, Konsument powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład za pomocą pisma wysłanego pocztą, faksu lub poczty elektronicznej.
  4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy udostępnionego jako załącznik do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z formularza jest jednak tylko zaleceniem dla konsumenta, a jego niewykorzystanie w procesie odstąpienie od umowy nie stanowi o nieważności odstąpienia.
  5. Termin do odstąpienia od umowy jest zachowany, jeżeli Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem wskazanego terminu do odstąpienia od umowy.
  6. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, lecz nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Termin zostanie zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
  7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  8. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym najtańszy dostępny w Sklepie Internetowym koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Konsument) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
  9. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  10. Korzystanie z produktów w sposób, wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania, może wiązać się z koniecznością zapłaty na rzecz Sprzedawcy stosownego odszkodowania, jednakże nie pozbawia Konsumenta prawa do odstąpienia od umowy.
  11. Otrzymawszy rzecz, Klientt może podjąć niezbędne czynności w celu jej zbadania i sprawdzenia. W tym zakresie mieści się zarówno sprawdzenie jakości produktu poprzez jego dotyk, jak i zweryfikowanie stanu produktu poprzez stwierdzenie braku mechanicznego uszkodzenia lub usterki. Jednak powinien obchodzić się z rzeczą, zachowując należytą staranność. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu konsument co do zasady, powinien obchodzić się z produktem i sprawdzać go tylko w taki sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
  12. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. Sprzedawca może – wedle swojego uznania – albo złożyć Klientowi oświadczenie o potrąceniu przysługującej wierzytelności z tytułu odszkodowania za zmniejszenie wartości produktu (na kwotę równą kosztom przywrócenia produktu do stanu umożliwiającego ponowną jego sprzedaż) z wierzytelnością Klienta o zwrot uiszczonych przez niego płatności, albo dokonać zwrotu wszystkich otrzymanych od Klienta płatności, a następnie wystąpić wobec niego z roszczeniem o odszkodowanie.
  1. Ze względów higieniczno – sanitarnych, Sklep Internetowy nie prowadzi sprzedaży produktów używanych. W przypadku korzystania przez Klienta z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu, jeżeli w efekcie takiego używania produkt nie nadaje się do dalszej sprzedaży, Klient może zostać obciążony pełną kwotą ceny produktu.
  1. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi m.in. w odniesieniu do umów w przypadkach wskazanych w art. 38 Ustawy Prawa Konsumentów, w tym w szczególności w odniesieniu do umów o:
  • świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
  • w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
  • w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  • w której przedmiotem są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnienie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

 

§ 9. Odpowiedzialność za wady

  1. Sprzedawca odpowiada względem Klienta będącego Konsumentem w razie braku zgodności towaru bądź usługi z umową w rozumieniu art. 43a i 43b ustawy o prawach konsumentów. Do postępowania w zakresie zgłoszonych przez Konsumenta reklamacji w razie braku zgodności Produktu z umową znajdą zastosowanie postanowienia art. 43a i n. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2020 t.j. z dnia 2020.02.21 z późn. zm). W pozostałych przypadkach do postępowania reklamacyjnego zastosowanie znajdują przepisy art. 556 i nast. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
  2. Klient ma prawo zgłosić reklamację do Sprzedawcy w drodze elektronicznej na adres poczty elektronicznej biuro@czasnazielen.pl lub pisemnie na adres: Forsycjowa 10 95-070 Grunwald.
  3. Reklamacja winna zawierać w szczególności opis problemu, określenie zamówienia, którego zgłoszenie dotyczy, a także sposób kontaktu z Klientem (adres poczty elektronicznej, numer telefonu, ewentualnie adres do korespondencji). Sprzedawca zastrzega sobie możliwość kontaktu z Klientem przy wykorzystaniu podanych przez niego danych kontaktowych.
  4. Klient powinien dostarczyć reklamowany Produkt do Sprzedawcy na adres magazynu, z którego zostały wysłane zamówione Produkty. W wybranych przypadkach Towar zostanie odebrany spedycją Sprzedawcy.
  5. Reklamacja zostanie rozpatrzona nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
  6. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.

 

§ 10. Prawo sprzedawcy do odstąpienia od Umowy sprzedaży

  1. W przypadku nieodebrania przez Klienta przesyłki nadanej przez Sprzedawcę i jej powrotu do nadawcy, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży bez wyznaczania  Klientowi dodatkowej terminu na jej realizację.
  2. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży może zostać dokonane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia powrotu nieodebranej przez Klienta przesyłki do Sprzedawcy, poprzez złożenie Klientowi oświadczenia o odstąpieniu w formie wiadomości e-mail wysłanej na podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia adres e-mail.
  3. W przypadku odstąpienia przez Sprzedawcę od Umowy Sprzedaży w sposób określony w niniejszym paragrafie, Sprzedawca zwróci Klientowi otrzymane od Klienta płatności za Produkt niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia.
  4. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sklep Internetowy może, wedle swojego uznania:
  • złożyć Klientowi oświadczenie o potrąceniu przysługującej wierzytelności z tytułu odszkodowania za straty, jakie poniósł Sprzedawca w związku z poniesieniem kosztów przesyłki do Klienta oraz kosztów przesyłki zwrotnej z wierzytelnością Klienta o zwrot uiszczonych przez niego płatności, albo;
  • dokonać zwrotu otrzymanych od Klienta płatności, a następnie wystąpić wobec niego z roszczeniem o odszkodowanie z tytułu strat, o których mowa w pkt 1 powyżej.
  1. Zwrot płatności na rzecz Klienta zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji.

 

§ 11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
      1. http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
      2. http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
      3. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000  r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
      Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
    3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in.  Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  3. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

§ 12. Dane osobowe w Sklepie Internetowym

  1. Sprzedawca zbiera i przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności.
  2. Administratorem danych osobowych osób, które dokonały rejestracji Konta, jak i osób dokonujących zakupu bez dokonania rejestracji konta jest Pośrednik.
  3. Sprzedawca wykorzystuje pliki cookies, zgodnie z zasadami opisanymi w Polityce Cookies.

 

§ 13. Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie Internetowym bez uszczerbku dla praw nabytych przez Klienta, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
  3. Klient posiadający Konto, w przypadku braku akceptacji nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.
  4. Regulamin wchodzi w dniu 26.02.2025
  5. Niniejszy Regulamin został sporządzony w oparciu o przepisy prawa polskiego. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta lub innych ustaw mających zastosowanie do działalności i funkcjonowania Sklepu Internetowego obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  6. Umowy Sprzedaży zawierane poprzez Sklep Internetowyzawierane są w języku polskim.

 

"Polecamy Pana Daniela bo zna się na ustawieniu robotów koszących jak nikt inny. Profesjonalny i uczciwy."
Maja BeeMay

Opinia z google

"Firma profesjonalna i terminowa. W końcu moje problemy z robotami koszacymi innych producentów zostaly rozwiązane."
Maciej Pawelski

Opinia z google